DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Örgütlerin Dinamikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 567
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Yönetim pratikleri örgütsel ortamda vuku bulur. Bu nedenle, ders temel yönetim prensiplerini ve yöneticilerin oyun alanı olan örgütlerin dinamiklerini sosyal, teknolojik, insan ve yapısal elementleriyle ele alacak şekilde tasarlanmıştır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Örgüt nedir ve neden önemlidir açıklar.
  • Geniş bir teorik yelpazeden yararlanarak yönetim kavramının evrimi tartışır.
  • Örgütün temel parçalarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini tarif eder.
  • Lider ve yöneticilerin örgütlerin etkin olarak çalışmasındaki rolünü tartışır.
  • Çalışan davranışlarının dinamikleri gerçekten anlaşılabildiğinde çözülebilecek pek çok problemi belirler.
Ders Tanımı Ders örgüt dinamikleriyle ilgili sağlam bir temel kazandırır. Yönetim kavramının tarihsel gelişiminin gözden geçirilmesinin ardından, örgütsel çıktıları etkileyen bireysel değişkenler anlatılır. Bu bireysel değişkenler daha sonra, grup düzeyinde ve örgütsel bağlamda ele alınır. Dersin sonunda öğrenciler bir şekilde üyesi oldukları örgütleri analiz edebilecek ve örgütlerde daha etkin rol alabilecek seviyede bilgi edinirler.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş - Yönetim ve örgüt kavramlarının öğrencilerin kelimeleriyle tanımlanması. Örgütleri tanımak, Metaforlar! Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-1
2 Yönetim kavramının evrimi Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Appendix A
3 Paydaşlar, yöneticiler ve etik, Enron vakası, Etik davranmak: Egzersizler! Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-5
4 Örgütün çevresi Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-2
5 Örgüt yapısı, Acme ve Omega vakası Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-8
6 Örgütsel teknoloji Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-9
7 Örgüt kültürü Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-2
8 ARA SINAV
9 Davranışın temelleri, performans ve örgütsel bağlılık Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-1-2-3
10 Motivasyon Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-6
11 Grup davranışı & Takımlar & İletişim Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-11-12
12 Liderliğin temel dinamiklerini anlamak: Güç ve politika & Müzakare oyunu Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-13
13 Liderlik stil ve davranışları Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-14
14 Kitap sunumları Students will read and present a book about developing soft skills at work. They can choose the book by themselves form a wide of range of alternatives; books about emotional intelligence, career development, experience sharing, biographies of famous people, controlling emotions, changing habits etc. The selected books must be approved by the instructor.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill.

Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Yönetim alanında yazılan kitap ve makaleler. Kütüphaneden erişilebilir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
25
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
30
Final Sınavı
1
35
    Toplam
191

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest