Dersin Adı | Örgütlerin Dinamikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 567 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Yönetim pratikleri örgütsel ortamda vuku bulur. Bu nedenle, ders temel yönetim prensiplerini ve yöneticilerin oyun alanı olan örgütlerin dinamiklerini sosyal, teknolojik, insan ve yapısal elementleriyle ele alacak şekilde tasarlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders örgüt dinamikleriyle ilgili sağlam bir temel kazandırır. Yönetim kavramının tarihsel gelişiminin gözden geçirilmesinin ardından, örgütsel çıktıları etkileyen bireysel değişkenler anlatılır. Bu bireysel değişkenler daha sonra, grup düzeyinde ve örgütsel bağlamda ele alınır. Dersin sonunda öğrenciler bir şekilde üyesi oldukları örgütleri analiz edebilecek ve örgütlerde daha etkin rol alabilecek seviyede bilgi edinirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş - Yönetim ve örgüt kavramlarının öğrencilerin kelimeleriyle tanımlanması. Örgütleri tanımak, Metaforlar! | Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-1 |
2 | Yönetim kavramının evrimi | Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Appendix A |
3 | Paydaşlar, yöneticiler ve etik, Enron vakası, Etik davranmak: Egzersizler! | Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-5 |
4 | Örgütün çevresi | Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-2 |
5 | Örgüt yapısı, Acme ve Omega vakası | Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-8 |
6 | Örgütsel teknoloji | Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-9 |
7 | Örgüt kültürü | Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill, Chapter-2 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Davranışın temelleri, performans ve örgütsel bağlılık | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-1-2-3 |
10 | Motivasyon | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-6 |
11 | Grup davranışı & Takımlar & İletişim | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-11-12 |
12 | Liderliğin temel dinamiklerini anlamak: Güç ve politika & Müzakare oyunu | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-13 |
13 | Liderlik stil ve davranışları | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill, Chapter-14 |
14 | Kitap sunumları | Students will read and present a book about developing soft skills at work. They can choose the book by themselves form a wide of range of alternatives; books about emotional intelligence, career development, experience sharing, biographies of famous people, controlling emotions, changing habits etc. The selected books must be approved by the instructor. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, & Michael J. Wesson, Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 2009, McGraw-Hill. Bateman, S.T & Snell, S. A. Management, Leading and Collaborating in a Competitive World, 11th ed., 2015, McGraw-Hill. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yönetim alanında yazılan kitap ve makaleler. Kütüphaneden erişilebilir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 25 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 191 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest